Teoretiska/Praktiska

I vår skolreform LPF-94 står det klart och tydligt att eleverna skall kunna påverka sin studiegång. Kommer inte påstå att jag vet hur det är runt om i landet. Men de elever som jag har mött samt haft dialoger med. Vill jag påstå att dem inte har den förmågan. Drar inte alla över samma kant, men majoriteten kan inte det.

Frågan jag ställer mig, vad beror det på? Jag som pedagog inte ger dem det utrymme som behövs? I fråga om tid, övningar, ge dem chansen att misslyckas alt okunskap från mig hur gör jag? Vidare att försöka bejaka diverser viljor i en klass är inte heller det enklaste.

Idrott och hälsa B är en mer teoretisk kurs i mina ögon. Även om du inte kan kurser går det att räkna ut med kritan och arslet. Där har jag lyssnat på feedback och gjort den första delen enbart praktisk. Med väldigt stort krav på närvaro. Har tolkat kriterierna på det sätt som jag aldrig gjort innan. Vart det uppskattat, nej.

Att behaga samt tillgodose behovet i en klass, hmm. GY11 jag väntar.

Gilla/Dela med dig!

Share to Facebook
Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Det här inlägget postades i Det dagliga arbetet. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Protected by WP Anti Spam