Betygsättning

Det är nu daxs för betygssättning i idrott och hälsa A kursen. Vid ett tidigare inlägg har jag skrivit att det inte är någon kvantfysik att bedöma och sätta betyg i idrott och hälsa. Hävdar fortfarandet det nämnda, men det kan bli lite diffust. Då gäller det att gå på känsla, utifrån lektioner, diskussioner, närvaro (om den spelar in). Idag skulle jag på förmiddagen ha haft 28st elever som skulle prata om sitt slutbetyg i kursen. Jag hade ingen som kom och knackade på.

Vad det beror på att ingen kom, kan bero på två saker. Det ena är att jag har haft fortlöpande diskussioner med eleverna och att de vet precis vad de låg innan den sista ergonomiuppgift som vi hade förra veckan. Det andra är att de kanske inte bryr sig. Vill dock i min enfald hävda att tror inte att en hel klass skiter i det. Säg du?

Sen kan det alltid komma några eftersläntrare som vill veta eller ifrågasätta det betyg som finns. Men då är det lite sent om jag inte gjort ett jätte fel i min bedömning.

Trevlig Tisdag!

Gilla/Dela med dig!

Share to Facebook
Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Det här inlägget postades i Betygsättning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Protected by WP Anti Spam