Bedömningsmatriser GY11

När jag med mina kollegor på idrotten haft ett kunskapsområde så börjar vi alltid med att gå igenom de centrala innehållen samt vilka kriterier som är kopplade till den själva uppgiften, övningarna, etc. Vidare vid skrivningarna så har vi med, som alla andra betygskriterierna samt vilka nivåer som det går att uppnå.

I vissa fall har vi även med vår tolkning under de kriterier som vi mäter mot. Där finns det delade meningar, men för vår egna skull, samt för eleverna så har vi det. Vi hänvisar alltid till orginalet. Låt mig visa några exempel som vi har.

Vidare har vi även när vi haft en kunskapsmätning med våra elever samma matris som visar på med kommentarer, feedback eller vad jag vill kalla någorlunda formativ bedömning på uppgiften.

Genom att på ovanstående sätt, så har vi lyckats minimera väldigt många procent om vad ligger jag, vilka kriterier har vi mätt etc. Har inte fått många sådana samtal, det har varit väldigt klart. Till alla kunskapmätningar/praktiska kunskapsmätningar så har vi en övergripande mall där allt förs in för varje elev. Då får du ett grymt bra övergripande på varje elev. Kommer göra om samt publicera den här till sommarlovet.

Ni finner det hos KGMAB

Ni finner det hos KGMAB

Gilla/Dela med dig!

Share to Facebook
Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Det här inlägget postades i Betyg och bedömning, GY11. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Protected by WP Anti Spam