inlärningsstil- en inventering – Quick fix

Din inlärningsstil- en inventering

Detta är Kolbs test, i kortform. Skulle du vara intresserad av att ta del av ett längre instrument med frågor, har Kolbs tankegångar bland annat utvecklats vidare av Honey och Mumford. Inventeringen syftar till att uppskatta din inlärningsmetod. När du fyller i inventeringen rangordnar du högt de ord som bäst karaktäriserar det sätt du lär in på och rangordnar lågt de ord som sämst karaktäriserar din inlärningsstiL Du kan finna det svårt att välja de ord som bäst beskriver din inlärningsstil, därför att det finns inga rätta eller felaktiga svar. Olika karaktäristika som beskrivs i
instrumentet är lika bra. Avsikten med inventeringen är att beskriva hur du lär in, inte
att värdera din inlärningsförmåga.

Instruktion
Det är nio uppsättningar med fyra ord i varje. Jämför varje uppsättning genom att ge
fyra poäng till det ord som bäst beskriver din inlärningsstil, tre poäng till det ord som
näst bäst karaktäriserar din inlärningsstil, två poäng till det näst minst karaktäristiska
ordet och ett poäng till det ord som minst karaktäriserar dig som lärande. Värdera
varje rad för sig. Kontrollera att du sätter olika rangordning på vart och ett av de fyra orden i varje uppsättning. Gör inga garderingar. Fundera inte för länge på varje rad, arbeta spontant.

Download (PDF, Unknown)

 

Gilla/Dela med dig!

Share to Facebook
Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Det här inlägget postades i Det dagliga arbetet, GY11, Okategoriserade, Quick fix - lektionsplaneringar. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Protected by WP Anti Spam