Att bedriva friluftsliv kräver sin tanke. Jag har i flera inlägg stött och blött om hur friluftsliv skulle kunna bedrivas. Det som brukar vara den gemensamma nämnaren vid aktiviteten friluftsliv är brist på tid och hur skall eleven bedömas! Sen vid närmare tanke kring hur skall en reflektion se ut och vad för typ av texter skall jag använda mig av!?
Några av mina inlägg hittar ni här:
Reflektion kring bedömningstöd idrott och hälsa – Friluftsliv
Bedömningstöd Lgr11 – Friluftsliv
Restuppgift friluftsliv – quick fix
kortfilmer för friluftsliv med lite text
Könstraditioner och det ”nya” friluftslivet – rapport
Teori friluftsliv del II (vinterfriluftsliv) – GY11/Lgr11
Friluftsliv – vetenskaplig fakta (del I)
Friluftslivets ekonomi – GY11!
Friluftsliv – eviga dilemmat – GY11 (del I)
Friluftsliv – eviga dilemmat – GY11 (del II)
Friluftsliv med en grässlätt&träd